Model M21W2 Dudek zaprezentyowany na jesiennej edycji targów poznańskich w roku 1974 był jednym z przedstawicieli zunifikowanej rodziny motocykli M21. Prace nad tą serią rozpoczęto w roku 1970 w Zakładzie Doświadczlnym WSK. Model W2 Dudek należał do klasy 175 ccm. W pojeździe zastosowano silnik serii 059 w wersji 3 o mocy 11 kW będący zmodyfikowaną wersją znanego W2. Główne cechy wyróżniające ten model spośród innych z "rodziny ptaków" to wysoka kierownica z poprzeczką i dwoma seryjnie montowanymi lusterkamiupodabniająca pojazd do pojazdów H-D z kultowego filmu Easy rider. Podwójne siedzenie można było po podniesieniu części dla pasażera przekształcić w jednoosobowe z oparciem.
Motocykl seryjnie wyposażono w kierunkowskazy sterowane chromowanym przełącznikiem przy prawej rączce kierownicy oraz w chromowane płytkie błotniki. "Rasowy" wygląd podkreślał górny układ wydechowy. Motocykl produkowano w kilku wersjach w zależności od kraju do którego był eksportowana.
Inne modele :
Klasa 175 cm3 (motocykle produkowane seryjnie) | ||
Model | Rok | |
WSK M21W2 | 1972 | |
WSK M21W2-Ex | 1972 | |
WSK M21W2 Sport | 1973 | |
WSK M21W2 Sport Ex | 1973 | |
WSK M21W2 Kobuz | 1974 | |
WSK M21W2 Dudek | 1975 | |
WSK M21W2 S-2 | 1975 | |
WSK M21W2 Perkoz | 1978 Źródło: http://wskmotor.fm.interia.pl/historia_produkcji.htm |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz